HRPRO :: Magazin
Powered by Web Agency


Osam stvari koje nerviraju HR menadžere

El. pošta Štampa

Došli ste na razgovor za posao, i sve što stoji između vas i vašeg posla iz snova jeste menadžer koji zapošljava.

Šta je potrebno da uradite da biste zadobili pažnju i dobili posao, odnosno kako da zaobiđete glavne greške? Evo šta kažu iskustva menadžera za zapošljavanje, a koje prenosi Business Insider.

alt1. Kada ne razumete kompaniju ili njen proizvod

Ne postoji ništa neodgovornije nego kada konkurišete za neki posao u firmi o kojoj pre toga niste čitali ili se raspitivali. Poslodavac će vas gledati kao na gubitak dragocenog vremena. Niste uložili nikakav napor da se zainteresujete za kompaniju, i to je ogroman minus.

2. Kada ne postavljate pitanja

Kada dođe onaj deo: "Imate li vi nas nešto da pitate?", dobro osmislite jedno ili više pitanja. Kada ne postoji ništa što vas zanima u vezi sa kompanijom, deluje kao da tražite bilo koji posao. Pitanja koje postavljate pokazuje kako razmišljate i do čega vam je stalo.

3. Kada ste suviše uporni

Istrajnost jeste osobina koja se ceni, ali dosadna upornost može samo da odbije. Kada je u pitanju dobra kompanija, oni koji žele tu da rade često pribegavaju raznim sredstvima – zaustavljaju ljude na pozicijama na raznim događajima, traže zaposlene na mreži LinkedIn, šalju bezbroj mejlova – i to sve izgleda dosadno i očajno, kažu menadžeri.

4. Kada ne pratite uputstva

Kada se prijavljujete za posao, negde piše da obavezno pošaljete motivaciono pismo, preporuke ili CV na engleskom jeziku. Poštujte traženo, jer ako ne možete da pratite jednostavna uputstva, vaša aplikacija će se neće ni uzimati u obzir.

5. Kada u prijavi ili u razgovoru navodite ime kompanije pogrešno

Pravilo sa početka teksta – dobro se raspitajte o kompaniji, čitajte... Iako se o poslovnim biografijama i razgovorima za posao stalno priča, greške se stalno prave. Ne da se samo greši u imenu kompanije, već oni koji apliciraju zaborave da promene ime kompanije, pa ostane ona za koju su prethodno aplicirali.

6. Kada ne stavite linkove ka referencama

Kada pominjete sajtove, ili profile na društvenim mrežama, olakšajte poslodavcu da ih vidi – linkujte. Oni ne žele da troše vreme da sami "kopaju" podatke na internetu.

7. Kada izmislite odgovor

Često na intervjuima dobijamo pitanja koja nismo očekivali, i potpuno smo nepripremljeni. Bolje je da malo razmislimo i usporimo, nego da potpuno "lupimo" ili izmislimo, jer će se to najverovatnije videti na nama, i poslodavac neće biti oduševljen.



8. Kada ste suviše opušteni

Možete sa menadžerom koji vas intervjuiše naći nešto zajedničko i zbližiti se, ali uvek treba da budete profesionalni, čak i kad je politika kompanije "ležerna". Neka isti slučaj bude i sa mejlovima.
 

Izvor: www.ekapija.com

Powered by Web Agency
 

Kako motivisati zaposlene?

El. pošta Štampa

altPostoje brojne teorije (Maslovljeva, Mek Klilendova, Hercbergova dvofaktorska teorija, Motivacija ciljevima, Teorije očekivanja i druge) kojima se objašnjava zašto ljudi čine to što čine i pisanje o njima prevazilazi okvire ovog teksta. Za praksu je mnogo važniji, i čitaocima zanimljiviji :), odgovor na pitanje: Kako sva ta znanja primeniti u praksi, konkretno na zaposlene?

 
Kada razgovarate bilo sa zaposlenima ili njihovim menadžerima, najčešće ćete čuti da je zarada ključni motivacijski faktor. Često zaposleni izjavljuju da bi radili i poslove za koje nisu kvalifikovani ukoliko bi zarada bila odgovarajuća i na vreme. Na žalost, ovakav stav je posledica vremena i okruženja u kojem živimo i govori u prilog Maslovljeve teorije da je prvo važno zadovoljiti osnovne potrebe, kao i potrebe za sigurnošću, pa tek onda se usmeriti na potrebe višeg reda. Jednostavnim jeziko rečeno: Prvo hleb, pa onda učenje i razvoj. Međutim, kako da preko motivacije postignemo efekat  „i hleba i učenja“?
 
Powered by Web Agency
Opširnije...
 

Ima li dobrih menadžera u Srbiji?

El. pošta Štampa

Piše: Dr. Meri E. Blek

Svi smo već čuli ovu priču – Srbija je puna pametnih i bistrih ljudi, a ono što se najteže nalazi je dobar menadžer. Ono što je, na drugom mestu, najteže naći su dobar marketing menadžer i menadžer prodaje.

Ovde želim da istražim sledeće: Da li u Srbiji, zaista, nema dovoljno direktora? I ako je to tako - zašto? I kakva budućnost očekuje firme u Srbiji i mlade ljude koji žele da budu menadžeri?

alt 

Pre svega, hajde da razmotrimo premisu da Srbiji nedostaju dobri direktori. U Srbiji, naravno, postoji mnogo pametnih, vrednih ljudi. Posebno veliki broj pame-tnih, vrednih, mladih ljudi koji su kao „zapeta puška” i jednostavno žele šansu da dokažu koliko vrede. Ali ako se raspitate kod vlasnika firmi, oni će vam reći istu stvar – zaista je teško naći dobre menadžere.

Powered by Web Agency
Opširnije...
 

Šta je za vas vredno?

El. pošta Štampa

Teško pitanje, zar ne? Šta je to što zaista cenite u svom životu?

  • Porodicu?
  • Posao?
  • Sigurnost?
  • Slobodu?
  • Obično sve nabrojano, plus ....

Međutim, suština pitanja je u sledećem: šta VI najviše cenite i do koje mere? Srž vaše ličnosti i vašeg bića su vrednosti. One određuju šta će biti presudno za vas, koliko u privatnom toliko i u poslovnom životu. One vas motivišu i usmeravaju prema ciljevima. Vrlo je važno da preispitate i odmerite sve što vam je bitno; kada to učinite lakše ćete sagledati i smisao za kojim tragate. Sedite i doslovce napravite spisak stvari koje smatrate najvećim dobrom u vlastitom životu. Možda će vam se učiniti da treba da odete i korak dalje i svoje vrednosti izrazite u formi misije: deklaraciju, objavu vrednosti i principa za koje se zalažete.



Još jedan od razloga zbog kojih je fokusiranje na vrednosti bitno jeste i da tako možete da analizirate i uporedite ono što smatrate suštinskim sa načinom na koji živite i radite. Kada jednom identifikujete i artikulišete svoje vrednosti, uporedite ih sa svojom svakodnevicom. Da li su u skladu? Recimo, ukoliko dobru fizičku kondiciju i zdravlje uopšte, smatrate vrlo važnim, ali se zapravo tek po izuzetku pojavljujete u teretani, jasno je da ste taj faktor u svom životu sasvim zanemarili i da to može da ima dugoročne posledice. Ron Vilingam (Willingham) u knjizi Integrity Selling kaže da, ukoliko želimo da budemo uspešni, ono što smatramo sopstvenom svrhom mora imati korene u vrednostima za koje se zalažemo i koje nas motivišu. Ukoliko između njih nema korelacije, ne možete očekivati ni da ćete postići ono čemu se nadate ili što zaslužujete.  


Zapamtite i to da identifikovanje i artikulisanje vrednosti, samo po sebi, nije dovoljno. Morate se
 ponašati u skladu s onim što govorite, jer će samo tako sve imati smisao. Ako kažete da cenite iskrenost to je za svaku pohvalu. Međutim, ukoliko svoj posao ne obavljate pošteno i otvoreno ili zažmurite pred nekom etičkom dilemom, svojim ponašanjem negirate vlastite reči. Kako vreme prolazi, sve ćete se više isključivati iz veza zbog problema poverenja, gubićete poslove i, na kraju, ostati razočarani.

Vrednosti su suština vašeg bića i oblikuju način na koji se odnosite prema drugim osobama, uspehu, sreći. U knjizi Sedam navika vrlo uspešnih ljudi (
The Seven Habits of Highly Effective People) Stiven Kavej (Covey) podseća da je „sposobnost da se impuls podredi vrednosti, suština proaktivnih ljudi“. Proaktivni ljudi deluju vođeni unutrašnjim kompasom. Oni postižu uspeh zbog toga što vrednosti koje smatraju važnima stalno imaju na umu, a naročito onda kada donose važne odluke i prave izbor.

Identifikujte i artikulišite vlastite vrednosti i delujte u skladu s njima. One će vam pomoći da postavite ciljeve i date smisao svom životu.

- See more at: http://www.skills.rs/upravljenje-vremenom/321-sta-je-za-vas-vredno#sthash.o3Wg99oa.dpuf

Teško pitanje, zar ne? Šta je to što zaista cenite u svom životu?

    Porodicu?
    Posao?
    Sigurnost?
    Slobodu?
    Obično sve nabrojano, plus ....

Međutim, suština pitanja je u sledećem: šta VI najviše cenite i do koje mere? Srž vaše ličnosti i vašeg bića su vrednosti. One određuju šta će biti presudno za vas, koliko u privatnom toliko i u poslovnom životu. One vas motivišu i usmeravaju prema ciljevima. Vrlo je važno da preispitate i odmerite sve što vam je bitno; kada to učinite lakše ćete sagledati i smisao za kojim tragate. Sedite i doslovce napravite spisak stvari koje smatrate najvećim dobrom u vlastitom životu. Možda će vam se učiniti da treba da odete i korak dalje i svoje vrednosti izrazite u formi misije: deklaraciju, objavu vrednosti i principa za koje se zalažete.

altJoš jedan od razloga zbog kojih je fokusiranje na vrednosti bitno jeste i da tako možete da analizirate i uporedite ono što smatrate suštinskim sa načinom na koji živite i radite. Kada jednom identifikujete i artikulišete svoje vrednosti, uporedite ih sa svojom svakodnevicom. Da li su u skladu? Recimo, ukoliko dobru fizičku kondiciju i zdravlje uopšte, smatrate vrlo važnim, ali se zapravo tek po izuzetku pojavljujete u teretani, jasno je da ste taj faktor u svom životu sasvim zanemarili i da to može da ima dugoročne posledice. Ron Vilingam (Willingham) u knjizi Integrity Selling kaže da, ukoliko želimo da budemo uspešni, ono što smatramo sopstvenom svrhom mora imati korene u vrednostima za koje se zalažemo i koje nas motivišu. Ukoliko između njih nema korelacije, ne možete očekivati ni da ćete postići ono čemu se nadate ili što zaslužujete. 

Powered by Web Agency
Opširnije...
 

Šta je efikasnije: multitasking ili fokusiranost na jednu stvar?

El. pošta Štampa

Rešavanje više rutinskih ali neophodnih zadataka istovremeno, često znači uštedu vremena. Međutim, kada su u pitanju kritični zadaci, rukovodioci trebaisljučivo da se na njih usredsrede. Multitasking je dobio na popularnosti ranih 1900-ih, kada su naučnici, baveći se istraživanjem radne efikasnosti fizičkih radnika, došli do zaključka da obavljanje više od jedne radnje u isto vreme, može da dovede do naglog skoka produktivnosti i smanji zamor. Njihova teorija danas nas prilično košta zbog toga što je opsesivno-kompulzivna potreba da radimo dve ili deset stvari istovremeno počela da pokazuje efekte suprotne onima ustanovljenim krajem prošlog veka.

alt

Dobar primer koristi od fokusiranosti na samo jedan zadatak je olimpijski pobednik u plivanju Majkl Felps (kada uzimamo Felpsa za primer, govorimo isključivo o njegovom nesvakidašnjem uspehu na olimpijadi a ne o nedavnoj tromesecnoj suspenziji zbog fotografije na kojoj je prikazan kako puši marihuanu).Felps je, dakle, postao plivačka legenda prošlog leta, osvojivši neverovatnih osam zlatnih medalja na Olimpijskim igrama u Pekingu 2008. U svakoj od disciplina, njegov fokus je bio isključivo na poboljšanju vremena. To je jednostavna strategija, pod uslovom da vam se dopada. Usredsrediti se samo na jednu stvar i dovesti je do perfekcije. To je bio Felpsov način, ali je takođe i dokazani način koji garantuje vrhunsko majstorstvo i očuvanje vodeće pozicije

Powered by Web Agency
Opširnije...
 
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL