HRPRO :: Magazin :: Šta treba da uradite da vam direktor da svoj pristanak?

Šta treba da uradite da vam direktor da svoj pristanak?

El. pošta Štampa

Najzahtevniji zadatak za svaki sektor u ma kojoj kompaniji, jeste sagledavanje makro-poslovanja. Ljudi su skloni da na svet gledaju iz vizure sopstvene profesionalne specijalnosti, kao što su recimo: ljudski resaursi, F&A , marketing i tome slično.

Međutim, izvršni direktori moraju da imaju holističko gledanje na stvari. Ukoliko ste u stanju da svoju prezentaciju i prateće argumente postavite na taj način, imaćete sasvim solidne šanse da vaš predlog ili ideja budu prihvaćeni i zadobiju podršku rukovodioca čije je „Da“ bilo presudno.

alt 


Sledeći niz pitanja su ona koja će vas izvršni ili generalni direktor verovatno pitati, pre nego što se odluči na to da vam dà odobrenje:

  • Kako vaša ideja/predlog može da se dovede u vezu sa širom strategijom?
  • Da li je vaša ideja/predlog podržava i pomaže postojeću strategiju?
  • Hoće li će nas uspeh vaše ideje/predloga, onako kako je definisan, primaći bliže ostvarenju strateških rezultata?
  • Da li će nas njen uspeh učiniti konkurentnijim na tržištu?
  • Hoće li nas na pozitivan način izdvojiti od drugih klijenata i saradnika?
  • Kako će vaša ideja/predlog uticati na zaposlene?
  • Da li će to i za njih značiti uspeh? U kom smislu?
  • Hoće li to smanjiti procenat obrta zaposlenih i više ih angažovati?
  • Da li ćemo time postati atraktivniji poslodavci?
  • Zbog čega baš ova ideja/predlog nije samo još jedna pomodna stvar ili inicijativa više?
  • Da li će se zaista ostvariti to što predlagač nudi?
  • Da li to zaista može da se proda ciljnoj grupi ili će je i oni videti samo kao još jednu pompeznu inicijativu, punu praznih reči i bez sadržaja koji bi ga pratio ili omogućio svrsishodnu promenu?
  • Razumemo li kakve sve resurse zahteva ideja/predlog?
  • Koliko će to realno koštati ('moralno i materijalno')?
  • Da li je tim prezentera uradio temeljan i pragmatičan pregled troškova?
  • Imamo li finansijsku mogućnost da to izvedemo?
  • Imamo li dovoljno stručnjaka da to realizujemo ili smo već malobrojni i rastrzani po drugim važnim projektima koji su u toku?
  • Prihvatimo li se ovoga, da li će drugi poslovi morati da budu odloženi ili otkazani?
  • Da li ljudi koji zastupaju ideju/predlog zaista shvataju šta će sve morati da se preduzme do završetka i jesu li dovoljno obučeni?
  • Jesu li podrobno razmotrili i isplanirali ceo proces realizacije?
  • Imaju li dovoljno iskustva da postignu uspeh?
  • Jesu li dovoljno preduzimljivi da ostvare uspeh?
  • Imaju li dovoljno energije da izdrže? (Ovo je verovatno najznačajniji individualni razlog)
  • Kakav je povraćaj investicije i kako će se meriti?
  • Da li mi je ova ideja/predlog zaista privukla pažnju?
  • Da li bi mi se dopalo da kao zaposleni budem u ovo uključen?
  • Kao izvršni direktor, hoću li moći da podržavam celu stvar do samog kraja?
  • Da li je ovo najvažnija stvar kojoj mogu da se posvetim ili ima i boljih opcija?

Izvor: www.skills.rs

Powered by Web Agency