HRPRO :: Magazin :: Dobar biznis plan duplira šanse za uspeh svakog biznisa

Dobar biznis plan duplira šanse za uspeh svakog biznisa

El. pošta Štampa

Normal 0 false false false EN-GB X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Dobar biznis plan duplira šanse za uspeh svakog biznisa, pokazalo je istraživanje Palo Alto Software. Dobro napisan biznis plan je povezan sa povećanjem uspeha kompanije u svakom pojedinačnom cilju koji je on projektovao.

alt 

 

Bilo da se nalazite pred pokretanjem sopstvenog biznisa, ili ste u poslovnom svetu već godinama, pravac u kom će se kretati vaš posao dalje određuje upravo biznis plan koji napravite.

Biznis plan nije ništa drugo do dobra, kvalitetna i realistična prognoza na koji način će posao kompanije za koju radite ili vaš sopstveni posao dalje napredovati.

 

Šta treba da sadrži dobar biznis plan?

 

Ciljevi− Šta planirate da ostvarite svojim biznisom? Ovo je ključni deo biznis plana koji treba da usmerava poslovanje.

 

● Identifikujte ciljeve u ranoj fazi biznisa,

● Planirajte vremenske rokove koji su potrebni za postizanje ciljeva,

● Ako imate zaposlene, odredite odgovorne za ostvarivanje pojedinih ciljeva.

 

Proizvodi i usluge−Vi ste ono što prodajete. Od toga kako upravljate svojom ponudom zavisi uspeh biznisa.

 

● Kontrolišite strogo svoj plan o proizvodima i stanju u nabavci,

● Ostanite poznati u okviru svoje industrije i stalno unapređujte svoje proizvode.

 

Tržište−razvoj tržišta je ključno za vaš biznis plan. Stabilan priliv potrošača je nešto što će vašu ideju pretvoriti u profitabilan biznis. Profilišite detaljno svoje tržište:

 

● Zašto je vaš proizvod konkurentan na tržištu?

● Gde se nalaze vaši potencijalni potrošači i zašto?

● Kako najbolje možete svoj proizvod plasirati potencijalnim potrošačima?

 

Zaposleni−zaposleni mogu biti najveća prednost ili najslabija karika vašeg biznisa. Biznis plan treba da reflektuje i vašu politiku zapošljavanja:

 

● Okružite se najboljima u svojoj oblasti i obezbedite im benefite,

● Dobro ih uputite u ciljeve vašeg biznisa kako bi mogli da ih prate i ostvaruju.

 

Konkurencija−učinite svoju konkurenciju vašim izvorom znanja i potencijalnih prilika, a ne izvorom stresa.

 

● posmatrajte svoje konkurente kao case study na tržištu − šta možete naučiti od njihovih uspeha i neuspeha, što će vam koristiti,

● pronađite način da sarađujete sa svojom konkurencijom, ili se udružite, naročito ako imaju proizvode ili veštine koje dopunjavaju vašu ponudu.

 

Budžet−jedna od jako bitnih stavki vašeg biznis plana. Od pravilno rapoređenog budžeta u najvećoj meri zavisi uspeh vašeg biznisa.

 

● napravite jasno definisan budžet po stavkama,

● povežite budžet sa svakim pojedinačnim ciljem vašeg biznis plana.

 

Veština pravljenja biznis plana je jedna od najznačajnijih znanja i veština kojim je neophodno da ovlada svaki potencijalni preduzetnik kako bi svoju poslovnu ideju mogao uspešno da realizuje na tržištu. Takođe, njom bi trebalo da vlada i kandidat za posao u nekoj kompaniji jer će poslodavac ceniti ovu veštinu i dati prednost kandidatima koji je imaju.

 

Powered by Web Agency