HRPRO :: Magazin
Powered by Web Agency


Koliko radite van kancelarije?

El. pošta Štampa

 Iako je generalni direktor jedne globalne internet kompanije nedavno zabranio zaposlenima da rade od kuće, novo istraživanje globalnog dobavljača radnih prostora Regus pokazuje da polovina zaposlenih u svetu već sada produktivno uživa u fleksibilnom radnom vremenu.

Globalni ekonomski indikator kompanije Regus za 2013. godinu otkriva da će stručnjaci prikovani za kancelarijski sto uskoro biti u manjini. Istraživanje kompanije Regus, koje je obuhvatilo preko 26.000 poslovnih menadžera u 90 zemalja, utvrdilo je da 48 procenata istih trenutno radi van kancelarije najmanje polovinu radne nedelje. U Srbiji preko polovine direktora radi fleksibilno barem polovinu nedelje (58 procenata).

                                    alt

Neki generalni direktori se mogu zabrinuti oko motivisanja zaposlenih i upravljanja istima na daljinu. Međutim, istraživanje kompanije Regus je utvrdilo da 92 procenata ispitanika u Srbiji (55 procenata globalno) veruje da se efikasno upravljanje zaposlenima koji rade na daljinu apsolutno može ostvariti, a da značajan deo preduzeća značajno unapređuje kvalitet upravljanja zaposlenima koji rade na daljinu.

U svom komentaru na istraživanje, Generalni direktor kompanije Regus, Mark Dikson, kaže: „Fleksibilan rad je dobitna kombinacija za sve zainteresovane strane kada rukovodeći tim povede svojim primerom. Poslovni ljudi sa kojima smo razgovarali rekli su nam da poverenje i sloboda igraju ključnu ulogu u upravljanju na daljinu, a kada se takvo upravljanje jednom uspostavi, prednosti postanu svima očigledne: produktivnost se poveća, radnici duže ostaju u firmi, a operativni troškovi se smanjuju.“

Powered by Web Agency
Opširnije...
 

Da li je moguće spojiti posao i porodicu?

El. pošta Štampa

 Onaj ko želi da napreduje u karijeri, mora da se baci na posao svom snagom, piše Dojče Vele.

Prekovremeni sati ostavljaju dobar utisak, a kod nemačkih firmi boravak u inostranstvu obično značajno povećava izglede za napredovanje.

Nezgodno je to što se takve stvari nude baš u vreme kad zaposleni razmišljaju o formiranju porodice. Ambiciozne žene često se nalaze pred dilemom: deca ili karijera? Slična dilema muči i one koji kod kuće neguju bolesnu osobu.

Decenijama su oni ambiciozni, koji žele da napreduju u karijeri, morali da sa svojim supružnikom dogovaraju strategiju. Sada, postepeno, firme uviđaju da fleksibilnijim modelima radnog vremena mogu da privuku kvalitetnu radnu snagu. Od toga korist imaju obe strane.

                    alt

Tako na primer firma „Robert Boš“ svojim radnicima nudi mogućnost da se u procesu napredovanja u karijeri, kao pozitivan korak na tom putu, umesto boravka u inostranstvu, odluče za prekid rada na neko vreme kako bi se posvetili porodici. Ta firma, između ostalog, proizvodi opremu za automobile i ima više od 302.000 zaposlenih. Preduzeće je razvilo više od 100 modela po kojima je moguće raditi po skraćenom radnom vremenu.

Powered by Web Agency
Opširnije...
 

Kako da se istaknete na poslu?

El. pošta Štampa

 Dobar kolega, radan, vredan, izgrađeni dobri odnosi sa klijentima, dobavljačima... Sve su to osobine dobrog zaposlenog koji može da učini nešto i iz potpuno sebičnih razloga, ali sa višom svrhom. Nešto što će biti od značaja i za kompaniju, lični uspeh koji će podstači uspeh celog tima. Evo nekoliko načina kako da se istaknete u kompaniji.

                alt

Budite prvi, ali sa svrhom

Mnogi zaposleni, menadžeri i direktori na posao stižu među prvima. Kojim stvarima se pozabaviti pre zvaničnog početka radnog vremena? Nije bitno samo biti viđen među ranoraniocima, već i učiniti nešto. Nemojte da koristite ovo vreme za završetak vaših radnih zadataka, već učinite nešto od značaja za samu kompaniju što će biti uočljivo. Pobrinite se za nerešene probleme od prethodnog dana, prihvatite se projekta koji svi ignorišu ili pripremite sve što je neophodno kako bi rad mogao da počne odmah po dolasku ostalih članova tima.

Nemojte biti samo neko ko uključuje i isključuje svetla u kancelariji. Budite onaj ko dolazi ranije ili ostaje duže kako bi uradio određene stvari. Počećete da se izdvajate.

Budite poznati po nečemu specifičnom

Standardni sastanci vam zasigurno neće pomoći da se istaknete. Izbaerite svoju misiju i bićete primećeni. Budite zaposleni koji reaguje brže, deluje hitrije, menažer koji sprovodi doselnu promociju "iznutra"...

Napravite svoj projekat

Zalaganje u projektu koji vam je dodeljen svakako se očekuje. Zalaganje u sporednom projektu pomoćiće vam da se istaknete.

Dela pre reči

Dosta ljudi zauzeće verbalni stav, malo njih će se potruditi da zaista stane iza svog mišljenja delima. Ako se govori o projektu koji je krenuo nizbrdo, umesto isticanja grešaka koje su načinjene učinite nešto što će ih ispraviti. Svi pričaju o problemima. Budite onaj ko ih rešava i zaslužićete pažnju.

Pokažite lične interese

Lični interesi pomažu drugim ljudima da vas zapamte. Samo budite sigurni da vaši interesi ne zasenjuju profesionalna dostignuća. Otkrijte nešto malo o vama, nekoliko ličnih detalja dodaće boju i dubinu vašoj profesionalnoj slici.

Zalažite se više od drugih

Ne postoji zamena za naporan rad. Najbolji način da se istaknete je da uradite više od drugih. Ujedno je i najlakši, jer ćete verovatno biti jedini koji to pokušava.

Izvor: BIZLife

Powered by Web Agency
 

Nezaposlenost u Srbiji: Na 1 oglas stigne 150 prijava

El. pošta Štampa

 Na jedan oglas za posao u Srbiji u proseku stigne oko 150 prijava, a dešava se, ali izuzetno retko, da na konkurs pristigne čak i 1.500 radnih biografija.

U 2012. zanimanja u okviru trgovine i prodaje bila su ubedljivo najtraženija, a u vrhu su se našli i poslovi u oblasti administracije i računovodstva, ekonomije, transporta, ugostiteljstva, marketinga i odnosa s javnošću (PR) i, po prvi put, informacionih tehnologija.

                alt

U toj oblasti tokom prošle, kao i u 2011. broj oglasa povećan je za 80 odsto, ali broj prijava još uvek ne zadovoljava sve potrebe poslodavaca, pa su to i dalje najdeficitarnija zanimanja i oblasti gde kandidati najlakše dolaze do posla, pokazala je analiza sajta poslovi.infostud.com.

Powered by Web Agency
Opširnije...
 

5 zdravih kancelarijskih navika

El. pošta Štampa

 Radni dan proveden u kancelariji ne zahteva preterano napornu fizičku aktivnost, ali svejedno umara i iscrpljuje ljudski organizam. Ispunjavajući svakodnevne radne obaveze često zaboravimo na izuzetno bitne uslove rada koji itekako mogu da utiču na našu produktivnost i kvalitet izvršenog posla.

Ovih 5 navedenih tačaka lako je sprovesti u delo te je bitno da ih uvrstite u dnevnu rutinu na poslu kako bi sebi fizički olakšali boravak na poslu, ali i psihički se ne zamarali više nego je to potrebno.
                                      alt

Treptanje
Sigurno niste ni svesni činjenice da kako se povećava količina vremena provedenog u kancelariji, sve češće imate potrebu da trljate suve i nadražene oči. Da biste ih prirodnim putem navlažili dovoljno je redovno treptati. Koncentrisanjem na posao i "buljenjem" u monitor računara zaboravljate na ovu radnju koja vam je od velike koristi za zdrave i odmorne oči.

Powered by Web Agency
Opširnije...
 
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL