HRPRO :: Magazin
Powered by Web Agency


Kako da pobedite recesiju?

El. pošta Štampa

Ukucajte u Google reč 'recesija' i dobićete skoro 43 miliona odziva. Čini se da sada svi pričaju isključivo o recesiji. Ima kompanija koje su već preduzele konkretne korake u vezi sa njom. U najvećem broju slučajeva to znači neselektivno otpuštanje većeg broja zaposlenih, bez mnogo razmišljanja na duge staze.

altNema kompanije koja je do uspeha došla 'radikalnim skupljanjem'.
Otpuštanja radnika su nešto što može da se očekuje, ali ne mora da bude i neizbežno. Istraživanje koje je sproveo McKinsey pokazalo je da su kompanije koje su prebrodile krizu iz 2001/2. godine, zapravo, u to vreme povećavale svoje rashode u ključnim segmentima poslovanja. Istraživanjem je bilo obuhvaćeno skoro hiljadu američkih kompanija i to u periodu od 18 godina, uključujući i pomenute godine recesije. Pokazalo se da su kompanije koje su se našle među prvima nakon krize, dodatno ulagale u prodaju, inovacije i marketing. Iako je to umanjilo njihove gotovinske rezerve, bile su rešene da kratkoročnu profitabilnost zamene dugoročnim dobitima. I u tome su uspele!

Powered by Web Agency
Opširnije...
 

KAKO IM USPEVA? Ovo su trikovi najboljih prodavaca

El. pošta Štampa

Najbolji prodavci znaju da je upravo kupac taj koji će sam sebe najbolje ubediti da treba da potroši novac na određenu stvar. Njihov posao je da samo postave prava pitanja.

Znate onaj momenat kada iz radnje izađete sa pet-šest proizvoda, a došli ste po jedan. Često su za to zaslužni vrhunski prodavci, koji uspeju da vam izbiju pare iz džepa i da vas s osmehom “bare” da kupite najskuplji proizvod.

alt

Isprobajte njihove najefikasnije trikove.

1. Uvek budite korak ispred klijenta – najbolji prodavci razumeju potrebe svojih klijenata. Cilj im je da reše sve moguće probleme klijenata, i to pre nego što ih postanu svesni, kao i da obezbede alternativne mogućnosti.

2. Odredite prioritete – prodaja je u stvari igra brojevima i vremenom. Cilj je da se zapravo sortiraju proizvodi i usluge što je brže moguće, da bi najbolje mogli da ponudite korisnicima.

3. Ne možete svakog kupca da učinite srećnim – najbolji prodavci znaju za takozvano Paretovo pravilo. To zapravo znači da se 80 odsto prihoda kompanije postiže od prodaje koja se zaključi sa 20 odsto klijenata. Dakle, dobar prodavac poklanja mnogo više pažnje svojim najboljim klijentima koji čine upravo tih 20 odsto.

Powered by Web Agency
Opširnije...
 

Kako ostaviti dobar utisak u 10 minuta?

El. pošta Štampa

Mnogima koji traže zaposlenje ili bolje zaposlenje intervju za posao predstavlja najteži deo potrage za novim poslom. Međutim, primenom nekih ključnih saveta tragač može da ostavi odličan utisak za samo 10 minuta razgovora.

 alt

Zadivite odećom
Prvi utisak koji ostavite na intervjuu možda je i ključan faktor za dobijanje novog posla. Zbog toga morate da izgledate besprekorno. Naglancajte cipele, potrudite se da se prikladno obučete i uđete u prostoriju tako da vaša pojava zahteva pažnju.

Ostanite smireni

Na intervju bi trebalo doći 15 minuta ranije kako biste se relaksirali, što će vam tokom samog intervjua doneti dodatno samopouzdanje. To će, isto tako, osigurati dijalog između vas i potencijalnog poslodavca u kojem će se utvrditi da li vi i firma odgovarate jedno drugom.

Pokažite poštovanje prema firmi

Pregledajte veb stranice firme, pročitajte godišnje izveštaje o poslovanju i sve pres materijale do kojih možete doći. Pokažite poštovanje prema firmi.

Powered by Web Agency
Opširnije...
 

Dobar biznis plan duplira šanse za uspeh svakog biznisa

El. pošta Štampa

Normal 0 false false false EN-GB X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Dobar biznis plan duplira šanse za uspeh svakog biznisa, pokazalo je istraživanje Palo Alto Software. Dobro napisan biznis plan je povezan sa povećanjem uspeha kompanije u svakom pojedinačnom cilju koji je on projektovao.

alt 

 

Bilo da se nalazite pred pokretanjem sopstvenog biznisa, ili ste u poslovnom svetu već godinama, pravac u kom će se kretati vaš posao dalje određuje upravo biznis plan koji napravite.

Biznis plan nije ništa drugo do dobra, kvalitetna i realistična prognoza na koji način će posao kompanije za koju radite ili vaš sopstveni posao dalje napredovati.

 

Šta treba da sadrži dobar biznis plan?

 

Ciljevi− Šta planirate da ostvarite svojim biznisom? Ovo je ključni deo biznis plana koji treba da usmerava poslovanje.

 

● Identifikujte ciljeve u ranoj fazi biznisa,

● Planirajte vremenske rokove koji su potrebni za postizanje ciljeva,

● Ako imate zaposlene, odredite odgovorne za ostvarivanje pojedinih ciljeva.

 

Proizvodi i usluge−Vi ste ono što prodajete. Od toga kako upravljate svojom ponudom zavisi uspeh biznisa.

 

● Kontrolišite strogo svoj plan o proizvodima i stanju u nabavci,

● Ostanite poznati u okviru svoje industrije i stalno unapređujte svoje proizvode.

 

Tržište−razvoj tržišta je ključno za vaš biznis plan. Stabilan priliv potrošača je nešto što će vašu ideju pretvoriti u profitabilan biznis. Profilišite detaljno svoje tržište:

 

● Zašto je vaš proizvod konkurentan na tržištu?

● Gde se nalaze vaši potencijalni potrošači i zašto?

● Kako najbolje možete svoj proizvod plasirati potencijalnim potrošačima?

 

Zaposleni−zaposleni mogu biti najveća prednost ili najslabija karika vašeg biznisa. Biznis plan treba da reflektuje i vašu politiku zapošljavanja:

 

● Okružite se najboljima u svojoj oblasti i obezbedite im benefite,

● Dobro ih uputite u ciljeve vašeg biznisa kako bi mogli da ih prate i ostvaruju.

 

Konkurencija−učinite svoju konkurenciju vašim izvorom znanja i potencijalnih prilika, a ne izvorom stresa.

 

● posmatrajte svoje konkurente kao case study na tržištu − šta možete naučiti od njihovih uspeha i neuspeha, što će vam koristiti,

● pronađite način da sarađujete sa svojom konkurencijom, ili se udružite, naročito ako imaju proizvode ili veštine koje dopunjavaju vašu ponudu.

 

Budžet−jedna od jako bitnih stavki vašeg biznis plana. Od pravilno rapoređenog budžeta u najvećoj meri zavisi uspeh vašeg biznisa.

 

● napravite jasno definisan budžet po stavkama,

● povežite budžet sa svakim pojedinačnim ciljem vašeg biznis plana.

 

Veština pravljenja biznis plana je jedna od najznačajnijih znanja i veština kojim je neophodno da ovlada svaki potencijalni preduzetnik kako bi svoju poslovnu ideju mogao uspešno da realizuje na tržištu. Takođe, njom bi trebalo da vlada i kandidat za posao u nekoj kompaniji jer će poslodavac ceniti ovu veštinu i dati prednost kandidatima koji je imaju.

 

Powered by Web Agency
 

Evo koji stručnjaci su traženi u Rusiji

El. pošta Štampa

Najtraženije i najperspektivnije profesije u Rusiji su stručnjaci za bežične i navigacione tehnologije, softver, gradnju raketa, robotiku...

Ministarstvo za rad Rusije je izradilo pripručnik sa 1.767 profesija, a 50 najtraženijih i najperspektivnih je, na zahtev vlade, stavilo na poseban spisak, piše Rosijskaja gazeta.


Od ukupnog broja zanimanja, oko 600 su stručnjači sa srednjoškolskim obrazovanjem.

 alt

Prema rečima zamenika ministra za rad, Ljubove Eljcove, sada raste broj nezaposlenih s visokim obrazovanjem, dok udeo nezaposlenih sa srednjim stručnim obrazovanje ostaje na stabilnom nivou.


To posredno ukazuje na zasićenost tržišta rada stručnjacima sa univerzitetskim diplomama, dok su potrebe za kvalifikovanim radnicima svakoga dana sve veće.
Kako je listu rekao šef za istraživanja portala Superdžob, Pavel Lebedev, kvalifikovani radnici često zarađuju isto kao i visoko obrazovani.


Međutim, prema njemu, razlika u platama i dalje postoji. Prosečni prihodi radnika sa visokim obrazovanjem u Moskvi su 30 odsto viši nego radnika sa srednjim stručnim obrazovanjem.


Kako navodi portal Superdžob, nosioci radničkih zanimanja su sada veoma traženi. Potreba za tim radnicima čini 14 odsto ukupne potražnje i konkurencija je prilično mala. Na jedno radno mesto, dolazi 0,8 prijava.


To je drugo mesto na spisku tražnje. Na prvom mestu je trgovina, sa 30 odsto slobodnih radnih mesta. A ni za rad u trgovini nisu potrebni stručnjaci sa visokim obrazovanjem.


Postojeća praksa na tržištu rada je takva da poslodavci traže visoko obrazovanje i za mesta gde ono nije potrebno. Neretko visoko obrazovanje se koristi samo kao indikator za to da je radnik prošao određenu socijalizaciju, usvojio neke norme i pravila, ukazaje Lebedev.


Međutim, prema podacima Ministarstva za rad, univerziteti proizvode veliki broj nepotrebnih radnika. Na primer, svaki treći student visoke škole (31 odsto) studira "ekonomiju i menadžment", a udeo tih stručnjaka u ukupnoj tražnji je 13,7 odsto.
Još veći disbalans je u "humanističkim naukama" koje studira 20 odsto ukupnog broja studenata, a udeo tražnje na tržištu rada je svega tri odsto.


Prema anketama među poslodavcima, posao u struci nalazi manje od polovine svršenih srednjoškolaca i studenata. I to je dugoročni trend, navode u Ministarstvu za rad.

Izvor: www.blic.rs

 

Powered by Web Agency
 
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL